Krem z kukurydzy z nasionami goji i dyni

Dzisiaj pogoda nas nie rozpieszcza niestety, za oknem szaro, buro i ponuro 😦 Ale to nie znak, aby się smucić 🙂 Dzisiaj, przysłowiowo  zakasałam rękawy i postanowiłam przygotować krem z kukurydzy 🙂

Krem idealny na taką pogodę jak dzisiaj 🙂 Kilka dodatkowych składników jak groszek ptysiony, nasiona goji i dynii oraz mleko kokosowe 🙂 Lekko na bogato, ale czasem trzeba siebie rozpieszczać 🙂 Dla mnie nowością były nasiona goji, wcześniej tylko je widywałam w sklepach, na różnych blogach, ale jakoś nigdy nie miałam okazji spróbować 😦 No i nadarzyła się okazja i od razu je pokochałam 🙂 Brzmi banalnie, ale po prostu bardzo mi posmakowały 🙂 Poczytałam trochę o ich właściwościach i są idealne właśnie na ten okres jesienno-zimowy 🙂 Według cenionych źródeł 😛 Są stosowane jako środek pobudzający, zwiększający wytrzymałość, osłaniający wątrobę i poprawiający wzrok – czyli samo zdrowie 🙂

Krem robi się szybko i jest bardzo łatwy, z resztą staram się umieszczać na blogu przepisy, które się prosto wykonuje 🙂 Weekend jest takim czasem, kiedy nadrabiam kulinarnie cały tydzień 🙂 Do tego czasem zarywam poranki sobotnie czy niedzielne, ponieważ jak wiadomo teraz szybko robi się ciemno no i światło nie takie piękne jak latem heh no ale trzeba sobie radzić 🙂 W tygodniu staram się szukać trochę kulinarnych inspiracji no i czytam dużo o fotografii 🙂 Przyszedł czas na odkładanie na pierwszy kurs fotografii :):):) Oj tak już nie mogę się doczekać :):):) Cały czas jestem na etapie poznawania mojego aparatu i ogromu jego funkcji :):) Ale pierwsza zasada to światło, bez niego ani rusz, aby coś dobrze wyszło, dlatego poświęciłam ranek, aby wykonać dzisiejsze zdjęcia :):) plus udało mi się przygotować dwie prowizoryczne blendy jeeej :):) Ok ok, już koniec z pisaniem 🙂 Poniżej przepis:

Składniki:

  • 2 puszki kukurydzy
  • 1 puszka mleka kokosowego
  • po ok 50 g nasion goji i dyni
  • bulion
  • curry, kurkuma,papryka słodka, trawa cytrynowa, szczypta soli, cukru
  • pieprz cytrynowy

Przygotowanie:

  1. Podstawa to przygotować bulion – w standardowym garnku 🙂
  2. Dodać następnie kukurydze i wszystkie przyprawy. Gotować ok. 15 min.
  3. Dodać 1/2 puszki mleczka kokosowego lub całe wg uznania 🙂 W moim przypadku drugą połowę puszki wykorzystałam,aby przygotować curry z ciecierzycy 🙂
  4. Wszystko gotujemy kolejne 20 min, doprawiamy do smaku curry lub innymi przyprawami wedle uznania 🙂
  5. Całość blendujemy.
  6. Dodajemy do smaku groszek ptysiowy i nasiona.

Smacznego :):)

2 (1 z 1)blog2

Jeden komentarz Dodaj własny

  1. Ania pisze:

    Danie z całą pewnością idealne na dzisiejszą pogodę, a mleko kokosowe potrafi nadać potrawom magiczny smak i aromat 😉

    Polubienie

Dodaj komentarz